Skip to main content

George Clooney Verkoopt Nespresso in VS met Danny DeVito

George Clooney verschijnt al sinds 2006 in reclamespotjes voor Nespresso in Europa en andere internationale markten. Veel van die campagnes combineerden de Oscarwinnaar met andere acteurs zoals John Malkovich en Matt Damon. Maar nu wordt Clooney eindelijk ook ambassadeur van het merk in de VS, en begint hij met een clip van McCann New York, samen met zijn goede vriend Danny DeVio.

Clooney en DeVito staan er meer om bekend dat ze samen limoncello’s drinken,  maar misschien moeten ze vertrouwen op koffie om zich na een van hun epische avonden uit weer in het gareel te hijsen. Hoe dan ook is het een vermakelijk stel, en hun nieuwe reclame is theatraal en maf – met die charmante simpel-maar-toch-elegante stijl van Nespresso.

De acteurs ontmoeten elkaar in een filmstudie, met Clooney in een generaalskostuum en DeVito verkleed als Napoleon. Al snel ziet DeVito in dat zijn koffiekeuze al even verouderd is als zijn karakter, en haalt hij Clooney over om hem te trainen in de kunst van goede smal.

Het motto luidt, “Experience a cup above.” De spot speelt op televisie in versies van 30 en 60 seconden. (Een uitgebreide variant van 90 seconden wordt niet uitgezonden.)

Clooney, die bekend staat als activist buiten zijn werk voor Hollywood, heeft gedeeltelijk al zo lang voor het Zwitserse merk gewerkt vanwege het sociaal verantwoordelijke werk. Hij werkt zelfs voor de Nespresso Duurzaamheidsadviescommissie, gericht op het verbeteren van de levens en toekomst van koffieboeren.

“Ik heb nu negen jaar lang internationaal gewerkt met Nespresso, en ik waardeer en respecteer het merk, wat ze doen, en hoe ze het doen,” zo zei hij in een persbericht. “Nespresso en ik hebben een gedeelde toewijding aan duurzaamheid, recentelijk om koffieboerderijen te herbouwen in Zuid-Soedan. Het is een ongelofelijk verantwoord bedrijf, en ik ben blij om mijn partnerschap met hen uit te breiden naar de VS.”

Clooney heeft zijn relatie met Nespresso besproken in een video. Meer over de campagne, die ook print, digitale en sociale advertenties bevat, op acupabove.com.

Los hiervan is er ook McCann London’s nieuwe Nespresso-advertentie, met Clooney en Jack Black.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *